گزارش کارآموزی و مقاله و اقدام پژوهی

پروژه گزارش کارورزی و اقدام پژوهی و تحقیق

گزارش کارآموزی و مقاله و اقدام پژوهی

پروژه گزارش کارورزی و اقدام پژوهی و تحقیق

گزارش کارآموزی اجرای یک پروژه ساختمانی


این گزارش کارآموزی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است همچنین آماده پرینت می باشد

موضوع : گزارش کارآموزی اجرای یک پروژه ساختمانی

فهرست مطالب

مقدمه
پی ریزی
انواع قالب
1ـ قالب بندی پی ها
2ـ قالب بندی ستونها
3ـ قالب تیرهای اصلی
4ـ قالب بندی سقف:
باز کردن قالب
قالب های فلزی
فولاد
آرماتور بندی
خم کردن آرماتور
وصله کردن آرماتورها
پی سازی
ستون
تیرسقفهای تیرچه بلوک
 تیرچه:
حمل و نقل و انبار کردن تیرچه:
 بلوک:
 میله گرد حرارتی
 بتون ریزی


اجرای یک پروژه ساختمانی

گزارش حاصل ماحصل حضور اینجانب در محل اجرای یک پروژه ساختمانی و مشاهدات عینی و تجربیاتی است که در طول مدت اجرای پروژه به صورت شخصی کسب نموده ام.
اکثر مطالب این گزارش از طریق دریافت های شخصی جمع آوری شده و موضوعاتی که به صورت مجهول از دید اینجانب می گذشت از طریق پرس و جو و تحقیق از عوامل اجرایی اعم از مهندس، معمار، بنا و کارگر مرتفع گردیده است.
در این گزارش سعی شده است حتی المقدور از اشاره به جزئیات ریز مختص این پروژه صرف نظر شود و صرفاً مطالبی عنوان گردد که به صورت کلی برای تمامی پروژه های ساختمانی از این قبیل عمومیت دارد لذا تا جایی که امکان داشت از ذکر جزئیاتی از قبیل شماره تیر آهن های مصرفی، نوع ورق و آرماتورها و . . . پرهیز شده است.
در هر بخش از این گزارش ابتدا مطالبی را که در طول مدت تحصیل در مورد موضوع مورد نظر آموخته بودم و با مشاهدات خود در محل اجرای پروژه مطابقت داشت ذکر نموده ام و سپس موضوعاتی را که علاوه بر آموخته های خود در ساختمان مذکور مشاهده نموده ام به صورت نکاتی ذکر کرده ام.
پی ریزی
پی یا فونداسیون پایین ترین قسمت ساختمان و در واقع قسمت حائل بین ساختمان و زمین است که ساختمان بر روی آن استوار می گردد.
وظیفه پی در یک ساختمان انتقال بارهای وارده از طرف ساختمان به زمین است لازم به ذکر است که ترتیب انتقال بارهای یک ساختمان به صورت زیر است:
1ـ سقف        2ـ تیر        3ـ ستون         4ـ پی       5ـ زمین
و به همین علت است که ستون ها را بر روی پی ها قرار می دهند زیرا ستون ها حامل بارهای وارده از طرف ساختمان هستند.
پی یا فونداسیون جسم صلبی است که در هنگام تحت فشار قرار گرفتن از طرف ستون هیچ گونه تغییر شکلی از خود نشان نمی دهد و تمامی بارهای وارده از طرف ستون را عیناً به زمین منتقل می کند.
اگر قرار بود که در یک ساختمان از پی استفاده نشود ما ناگزیر بودیم که ستون ها را بر روی زمین قرار داده، همین بار ساختمان را مستقیماً و بدون هیچ واسطه ای به زمین وارد کنیم که در چنین حالتی زمین تاب تحمل وزن زیاد ستون را نداشته و در قسمت زیر ستون سوراخ می شود. پی علت استفاده از پی ها در ساختمان ها برطرف کردن ضعف زمین در باربری است. به بیان دیگر اگر زمین مقاومت کافی را در تحمل وزن ساختمان داشت دیگر احتیاج به اجرای پی در ساختمان نبود و ما می توانستیم بار ساختمان را مستقیماً بر روی زمین وارد کنیم و از طرفی طبق قوانین فیزیک بار وارده بر یک جسم با سطح مقطع آن جسم نسبت عکس دارد یعنی هر قدر سطح مقطع پی بزرگتر باشد بار کمتری به اجزای پی وارد می شود و در واقع بار وارده از طرف ستون در پی پخش می شود و به همین علت است که سطح مقطع پی از سطح مقطع ستون بزرگتر است. از طرف دیگر اگر ما بخواهیم ستون را مستقیماً بر روی پی قرار دهیم به دلیل تیز بودن لبه های ستون، سطح پی را سوراخ کرده و در آن فرو می رود به همین خاطر در قسمت اتصال ستون به پی صفحه ای فولادی قرار می دهیم که این عیب را برطرف کند.
این صفحه فولادی به صفحه ستون موسوم است که آن را به وسیله بولت هایی( پیچ هایی) به پی متصل می کنند. این بولت ها قبل از بتن ریزی پی درون آن قرار داده می‌شوند و پس از بتن ریزی درون پی محکم می شوند.
پی جسمی مکعب است که اجزاء آن را بتن و آرماتور( میلگرد) تشکیل داده است. بتن برای انتقال بار از ساختمان به زمین و آرماتور برای حفظ حالت ثابت پی بکار می رود تا در اثر بار زیاد، پی متلاشی نگردد و اجزای بتنی آن در کنار یکدیگر باقی بمانند، چون مقاومت کششی بتن بر عکس مقاومت فشاری آن بسیار ضعیف است. بتنی که برای ساختن پی استفاده می شود باید دانه بندی توپر و عیار بالای سیمان داشته باشد تا به بهترین نحو کار انتقال بار را انجام دهد. همچنین میلگردهای مصرفی در پی باید عاری از زنگ زدگی باشند و در ضمن آجدار نیز باشند تا بدینوسیله اتصال خوبی بین بتن و آرماتور بوجود آید.

برای اجرای پی، پس از آنکه محل اجرای فونداسیون بر روی زمین حفر شد( عملیات پی کنی) دور تا دور پی مورد نظر را با ارتفاع معینی دیوار چینی نموده تا فضای لازم برای آرماتور گذاری و بتن ریزی پی بوجود آید. در واقع با این دیوار چینی مکعبی بوجود خواهد آمد که چهار طرف آن دیوار، کف آن زمین و روی آن باز است تا از طریق آن بتن و آرماتور مربوط به پی در جای خود اجرا شود. 
اگر به جای دیوار چینی پی از همان دیوارهای خاکی بوجود آمده در اثر پی کنی، برای پی ریزی استفاده کنیم مشکلات زیر به وجود خواهد آمد.
اول آنکه در هنگام پی کنی به هیچ وجه نمی توان دیوارهای اطراف پی را دقیقاً صاف به همان اندازه مورد نظر حفر کرد، چون اگر حفاری به وسیلة کارگر صورت گیرد رد اثر کلنگ وی بر روی دیوارها باقی خواهد ماند علاوه بر آنکه دیوارها کاملاً عمود نخواهد بود و اگر حفاری با ماشین صورت گیرد تقریباً هیچگاه فاصله دیوارهای پی با طول ماشین مورد نظر برابری نخواهد کرد و با توجه به این مطلب که در هنگام طراحی پی از طرف مهندس محاسبه بر روی تک تک اجزاء پی از لحاظ باربری حساب شده است لذا اگر پی مورد نظر ذره ای از اندازه طراحی شده کوچکتر باشد دیگر قدرت باربری مورد نظر را نخواهد داشت و اگر پی مورد نظر از اندازه طراحی شده بزرگتر ساخته شود از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه نخواهد بود.
دوم آنکه در هنگام بتن ریزی یا آرماتورگذاری پی امکان دارد قسمتی از خاک های دیواره اطراف پی به دخل بتن ریخته شود که این عمل باعث کم شدن مقاومت بتن پی مورد نظر خواهد شد.
لذا به منظور جلوگیری از به وجود آمدن اشکالات فوق و مسائلی از این قبیل در هنگام پی ریزی، اطراف پی مورد نظر را به وسیله دیوارهای آجری مهار می کنند.
نکته: قطر دیوارهای آجری مذکور معمولاً 20 سانتی متر است و به منظور جلوگیری از تخریب این دیوارها در هنگام بتن ریزی به علت فشار زیاد وارده بر این دیوارها، پشت این دیوارها را با خاک و نخاله های ساختمانی پر می کنند.
چون دیوارهای مذکور فقط به منظور اجرای دقیق پی و بتن ریزی صاف و تمیز ساخته می شود لذا در برخی از کارهای ساختمانی و به صلاحدید پیمانکار، پس از بتن ریزی پی و خشک شدن بتن، این دیوارها خراب و از آجرهای آن در جاهای دیگر ساختمان استفاده می کنند

گزارش کارآموزی اجرای ساختمان فلزی


این گزارش کارآموزی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است و همچنین آماده پرینت می باشد.

موضوع : گزارش کارآموزی اجرای ساختمان فلزی


فهرست مطالب
مقدمه 
بررسی بازدیدهای مرحله اول در حین ساخت
تقسیم بندی ساختمانها از نظر اسکلت 
2 طرف بادبندی 
دو طرف خمشی 
یک طرف بادبند، یک طرف خمش 
ستونهای کوتاه 
مکان مهاربندها(بادبندها)
انواع مهاربندها 
باگذاری 
استاتیکی 
دینامیکی 
بازدیدها 
سازه نگهبان 
فوند اسیون 
مهاربندها 
اتصالات 
بدون شرح 
منابع و ماخذ 
 
مقدمه:
با توجه به این که پروژه ای حاضر در مورد ساختمانهای اسکلت فلزی می‌باشد ما تلاش خود را بر این پایه متمرکز می کنیم که مراحل حساس ساخت و ساز یک اسکلت فلزی را در این پروژه از ابتدا تا زمان ساخت یک مرور کنیم و پدیده های خطرآفرین نظیر زلزله، سیل، طوفان و لغزش لایه های زمین می توانند خطر جدی برای جان و مال انسانها به دنبال داشته باشند. در این میان رویداد زلزله در طول تاریخ آثار غیر قابل جبرانی را به همراه داشته است. خوشبختانه در حال حاضر با توجه به پیشرفت های علم مهندسی زلزله، در صورت به کارگیری اصول و ضوابط پیشگیری، خسارات ناشی از زلزله می تواند به حداقل ممکن برسد. 
تهران بزرگ که در دامنه جنوبی رشته کوه های البرز قرار گرفته، عموما بر روی رسوبات آبرفتی عهد حاضر بنا شده است که با وجود گسل های فعال در این ناحیه، این شهر، مانند اکثر شهرهای کشور در خطر جدی وقوع زمین لرزه قرار گرفته است، تهران با خطر نسبی بسیار زیاد زلزله مشخص شده است. 
زمین لرزه، از آزاد شدن ناگهانی انرژی انباشته شده در سنگهای پوسته زمین ایجاد می شود. این آزاد شدن انرژی به صورت امواج زلزله آغاز و باعث لرزش سطح زمین می گردد. قرار گرفتن ایران در بخشی از کمربند کوهزایی آلپ- هیمالیا، یکی از جوانترین نواحی کوهزایی جهان محسوب می شود، باعث شده است که فلات ایران از لحاظ لرزه خیزی بسیار فعال بوده، و به علت عدم ساخت وسازهای مناسب هراز چندگاهی هزاران نفر با رویداد زمین لرزه های ویرانگر به کام نیستی بروند. 
تجربه ثابت نموده است که روشهای پیشگیری و آمادگی نقش موثری در کاهش خسارت ناشی از زلزله دارد. یکی از محورهای مهم برای محقق نمودن روشهای پیشگیری و آمادگی در به حداقل رساندن خسارات ناشی از زلزله، آشنایی همگانی با زلزله است. 
 بی تردید شناخت پدیده زلزله و ارائه الگوهای مناسب برای آمادگی و مقابله جمعی و فردی از قبل، در هنگام و بعد از زلزله می تواند از آثار مخرب آنها بکاهد. 

چکیده:
در این گزارش مراحل اجرای یک پروژه ساختمانی از ابتدا که به صورت زمین می باشد را تشریح و توضیح داده است. اجرای گود برداری در زمین های مختلف را و چگونگی انجام این گودبرداری را شرح داده است. سپس بعد از گودبرداری نحوه قالب بندی فوند اسیون نگهداری خاک های اطراف گود و قالب بندی اطراف گود و نحوه قالب و اقسام قالب بندی را توضیح داده است. سپس به سراغ ریختن بتن و ترکیبات بتن که از چه چیزهایی تشکیل شده است و نحوه اجرای بتن مگر و بتن اصلی فوند اسیون را به طور کامل و طرح اختلاط بتن و جزئیات یافتن میلگرد در فوند اسیون و شرح میلگردهای مختلف از جمله روش پیشگیری از زنگ زدگی و نگهداری آن و شرح چاله آسانسور و نحوه استقرار آن در ساختمان و جزئیات نصب اسکلت آسانسور بر روی چاله آسانسور و همچنین نحوه اتصال ستون های ساختمان به بتن فونداسیون به صورت کامل شرح داده شده است و جوشکاری در ساختمان و نحوه جوش و به کار بردن الکترودهای مختلف در اجرای جوش اسکلت نیز به صورت کامل و مبسوط شرح داده شده است. 



گزارش کارآموزی اجرای اسکلت فلزی


این گزارش کارآموزی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است و همچنین آماده پرینت می باشد.

موضوع : گزارش کارآموزی اجرای اسکلت فلزی

 فهرست مطالب

مقدمه 1

بتن مگر 2

میلگرد گذاری کف پی 2

صفحه زیر ستون 3

دلایل استفاده از صفحه زیر ستون 3

نحوه کارگذاشتن بولت و صفحه زیر ستون 4

در نحوه اتصال ستون به صفحه زیر ستون نکاتی باید رعایت شود 4

نحوه ساخت ستون و تیر در کارگاه 5

روش ساخت و نوع ستون استفاده شده 6

ساخت پل اصلی و فرعی 7

تیرهای لانه زنبوری 7

هدف از ساخت تیرهای لانه زنبوری 7

محاسن و معایب تیر لانه زنبوری 8

طریقه اتصال پل به ستون 9

اتصال با نبشی نشیمن 9

اتصالات در ساختمانهای فلزی 10

الف ) اتصال در تکیه گاه ساده (مفصلی) 11

ب) اتصال در تکیه گاه نیم گیر دار 11

ج ) اتصالات در تکیه گاه گیر دار (صلب) 12

بادبند 12

اجرای اسکلت فلزی
دانلود گزارش کارآموزی اجرای اسکلت فلزی

مقدمه : 
قبل از پیاده کردن نقشه روی زمین اگر زمین ناهموار بود یا دارای گیاهان و درختان باشد باید نقاط مرتفع ناترازی که مورد نظر است برداشته شود و محوطه از کلیه گیاهان و ریشه ها پاک شود. 
برای پیاده کردن نقشه فونداسیون اسکلت فلزی ابتدا شمال جغرافیای ینقشه را با جهت شمال جغرافیایی محلی که قرار است پروژه در آن اجرا شود منطبق می کنیم به این کار توجیه نقشه می گویند. پس از این کار یکی از محورها را محور طولی یا عرض که موقعیت آن روی نقشه مشخص است .بر روی زمین ، حداقل با دو میخ در ابتدا و انتها پیاده می کنیم با این امتداد «محمر مبنا» گفته می شود؛ حال سایر محورهای طولی و عرضی را از روی محور مبنا مشخص می کنیم. 
مکات فنی و اجرای یمربوط به گودبرداری (خاکبرداری) ، داشتن اطلاعات اولیه از زمین و نوع خاک از قبیل مقاومت فشاری نوع خاک بویژه از نظر ریزش بودن وضعیت آب زیرزمینی عمق یخبندان و سایر ویژگیهای فیزیکی خاک که با آزمایش از خاک آن محل مخص می شود ، بسیار ضروری است. 
در گودبرداری پی هنگام اجرای زیرزمین ممکن است جداره ریزش کند یا اینکه زیر پی مجاور خالی شود که با وسایل مختلفی باید شمع بندی و حفاظت جداره صورت گیرد به طوری که مقاومت کافی در برابر بارهای وارده داشته باشد یکی از راه حل های جلوگیری از ریزش خاک و پی ساختمان مجاور اجراء جزء به جزء است که ابتدا محل فونداسیون ستون ها اجرا شود و در مرحله بعد ، پس از حفاری تدریجی ، اجرای دیگر دیوار سازی انجام گیرد. 
بتن مگر : 
بتن مگر که به آن بتن لاغر یا بتن کم سیمان هم می گویند اولین قشر پی سازی  در پی های نقطه ای می باشد مقدار سیمان در یتن مگر در حدود 100 الی 150 کیلوگرم در متر مکعب است و با دلائل زیر اجرا می شود : 
1- برای جلوگیری از تماس مستقیم بتن اصلی پی با خاک 
2- برای ریگلاژ کف پی و ایجاد سطح صافی برای ادامه پی سازی 
ضخامت بتن مگر در حدود 10 سانتیمتر می باشد و معمولا (چوبی یا آجری) از روی بتن مگر شروع می شود

گزارش کارآموزی اتوماسیون صنعتی


این گزارش کارآموزی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است و همچنین آماده پرینت می باشد.

موضوع : اتوماسیون صنعتی PLC


فهرست
عنوان      
مقدمه 1
کنترل کننده های قابل برنامه‌ریزی (PLC) ها 2
برنامه نویسی (PLC) ها 7
PLCهای زیمنس 11
PLC لوگو 14
 
اتوماسیون صنعتی PLC
مقدمه:
هر سیستم کنترلی را به سه بخش اصلی می‌توان تقسیم کرد: ورودی، بخش پردازشگر و خروجی. سیگنالهای ورودی توسط مبدل‌ها که کمیت‌های فیزیکی را به سیگنال‌های الکترونیکی تبدیل می‌کنند فراهم می‌شوند. یک سیستم کنترل باید بتواند بر طریقه عملکردی یک فرآیند دخالت و تسلط داشته باشد. این کار با استفاده المان‌های خروجی، از قبیل پمپ‌ها، موتورها، پیستون‌ها، رله‌ها و … انجام می‌شود.
یک طرح کنترلی به دو روش قابل اجرا است:
با استفاده از سیستم‌های کنترل غیرقابل تغییر توسط اپراتور و نیز با استفاده از کنترل کننده‌های قابل برنامه‌ریزی.
رله‌ یکی از قطعات مهم در بیشتر سیستم‌های کنترل مدرن است. این قطعه‌ یک سوئیچ الکتریکی با ظرفیت جریانی بالاست. یک سیستم رله‌ای ممکن است شامل چند صدیا حتی چند هزار کنتاکت باشد.
PLCها به عنوان جانشینی برای سیستم‌های منطقی رله‌ای و تایمری غیرقابل تغییر توسط اپراتور طراحی شدند تا به جای تابلوهای کنترل متداول قدیمی استفاده شوند. این کار به وسیله برنامه‌ریزی آن‌ها و اجرای دستورالعمل‌های منطقی ساده که اغلب به شکل دیاگرام نردبانی است، صورت می‌گیرد. PLCها دارای یک سری توابع درونی از قبیل: تایمرها و شمارنده‌ها و شیفت رجیسترها می‌باشند که امکان کنترل مناسب را‏، حتی با استفاده از کوچک‌ترین PLC نیز، فراهم می‌آورند.
یک PLC با خواندن سیگنال‌های ورودی، کار خود را شروع کرده و سپس دستورالعمل‌های منطقی (که قبلاَ برنامه‌ریزی شده و در حافظه جای گرفته است) را بر روی این سیگنال‌های ورودی اعمال می‌کند و در پایان، سیگنال‌های خروجی مطلوب را برای راه‌اندازی تجهیزات و ماشین‌آلات تولید می‌نماید. تجهیزات استانداردی درون PLCها تعبیه شده‌اند که به آن‌ها اجازه می‌دهد مستقیماَ و بدون نیاز به واسطه‌های مداری یا رله‌ها، به المان خروجی یا محرک (actuator) و مبدل‌های ورودی (مانند پمپ‌ها و سوپاپ‌ها) متصل شوند.
با استفاده از PLCها، اصلاح و تغییر یک سیستم کنترل بدون نیاز به تغییر محل اتصالات سیم‌ها ممکن شده است.
برخی ویژگی‌های خاص، آن‌ها را ابزاری مناسب جهت انجام عملیات کنترل صنعتی نموده است. برخی از این ویژگی‌ها عبارتند از: 
تجهیزات حفاظت کننده‌ها PLCها از نویز و شرایط نامساعد محیطی
ساختار PLCها، که به سادگی امکان تعویض یا افزودن واحد یا واحدهایی را به PLC می‌دهد. (مثلاَ واحد ورودی/ خروجی)
اتصالات استاندارد ورودی/ خروجی و نیز سطوح سیگنال استاندارد
زبان برنامه‌نویسی قابل درک و آسان (مانند دیاگرام نردبانی یا نمودار وظایف)
محدوده PLCهای در دسترس، از PLCهای جامع و کامل کوچک با 20 ورودی/ خروجی و 500 مرحله یا گام برنامه‌نویسی تا سیستم‌های مدولار با مدول‌های قابل افزایش را دربرگرفته است مدول‌ها برای انجام وظایفی نظیر:
ورودی/ خروجی آنالوگ
کنترل PID (تناسبی، انتگرال‌گیر و مشتق‌گیر)
ارتباطات
نمایش گرافیکی
ورودی/ خروجی اضافی
حافظه‌های اضافی و … استفاده می‌شوند.

گزارش کارآموزی در آموزشگاه کامپیوتر


این گزارش کارآموزی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است همچنین آماده پرینت می باشد

موضوع : گزارش کارآموزی آموزشگاه کامپیوتر شریف ابهر


مقدمه
شکر و سپاس ، شایسته خداوند یکتاست ، و اولین آموزگار بشر است و هم او نیاز آموختن را در وجود انسان به ودیعت گذاشته و او را تشنه آموختن ساخت که هیچ گاه از آموختن سیراب نشود.
خدای بزرگ را سپاسگزارم که در راه علم یاریم نمود و از او می‎خواهم تواناییم دهد تا آموخته‎هایم را در راه ثواب به کار بندم.
برای طی نمودن 2 واحد کارآموزی بر آن شدم که این واحد را در آموزشگاه کامپیوتر شریف ابهر طی نموده که هم تجربیات خویش را در زمینة تدریس کامل نمایم و هم به معلومات خویش بیفزایم . امیدوارم که توانسته باشم به نحو احسنت از عهدة کار بر آمده و موجبات رضایت استاد خویش را جلب کرده باشم.
من کارآموزی خود را دراین مرکز شروع نموده و با طی 30 روز و هر روز 8 ساعت کار مفید (به مدت 240 ساعت) ،کارآموزی خود را به اتمام رساندم و در متن زیر شرح کاملی از کارآموزی خویش را آورده ام که امیدوارم مورد پسند واقع شود.

آموزشگاه کا مپیوتر شریف ابهر

این گزارش کارآموزی بصورت روزانه وظایف کاراموز را شرح داده است