گزارش کارآموزی و مقاله و اقدام پژوهی

پروژه گزارش کارورزی و اقدام پژوهی و تحقیق

گزارش کارآموزی و مقاله و اقدام پژوهی

پروژه گزارش کارورزی و اقدام پژوهی و تحقیق

گزارش کارآموزی لحیم کاری

این گزارش کارآموزی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است و همچنین آماده پرینت می باشد

موضوع : گزارش کارآموزی لحیم کاری

در پی این فرمان کلیه تاسیسات و سرمایه‌های متعلق به بخش جانبازان در بنیاد شهید طی مراحل مختلفی به بنیاد مستعضعفان و جانبازان انتقال یافت در میان این تاسیسات 77 طرح پروژه اجرایی و یا شرکت در حال بهره‌برداری نیز وجود داشت که مجموعا 43 واحد از آنها تحت پوشش واحد جدیدی با نام گروه صنایع جانبازان در زیر مجموعه معاونت صنایع و معادن بنیاد قرار گرفت 
واحدها و شرکت‌های یاد شده در طی سال‌های 1362 تا 1367 توسط واحد اشتغال معاونت اقتصادی بنیاد شهید انقلاب اسلامی ایجاد شده‌اند هدف اصلی و اولیه در راه اندازی این واحدها که عموما کوچک هستند تامین اشتغال و درآمد برای جانبازان بوده است طرح‌ها و پروژه‌ها در سرتاسر ایران پراکنده بوده و به جز 7 استان در بقیه استان‌ها حداقل یکی از این طرح‌ها پایه گذاری شده است در بررسی‌های انجام شده هیچ مدرک مستندی یافت نشده که برنامه معینی از جهت محدوده فعالیت این شرکت‌ها و یا سطح اشتغال مورد انتظار آنها برای جانبازان را ارائه نماید 
تمامی طرح‌های یاد شده براساس استفاده از ارز دولتی حداقل برای تجهیز و خرید ماشین آلات طراحی شده‌اند ارز مورد نیاز برای تامین مواد اولیه هم در پروژه‌های اولیه با نرخ رسمی و برای پروژه‌های متاخر با نرخ رقابتی محاسبه گردیده است منبع اصلی تامین سرمایه ریالی این طرح‌ها نیز تبصره 3 قانون بودجه پیش بینی شده است 
اغلب طرح‌ها و پروژه‌ها در قالب شرکت‌های مستقل بر پایه قانون تجارت راه اندازی شده‌اند طرح‌های تولید لوازم الکترونیکی همگی در قالب یک شرکت با نام صنایع الکترونیک شاهد قرار گرفته و سایر طرح‌ها هرکدام به تنهایی تحت پوشش یک شرکت مستقل قرار گرفته‌اند برخی از طرح‌ها و کارگاه‌ها نیز هستند که وضعیت حقوقی آنها هنوز روشن نشده است 
پس از انتقال این شرکت‌ها به بنیاد مستضعفان فعالیت آنها تحت پوشش گروه صنایع جانبازان که کارخود را از ابتدای سال 1368 شروع کرد تداوم یافت در اوایل کار گروه با مجموع 5 نفر پرسنل صرفا فعالیتهای ستادی انجام داده و وظیفه پیگیری و نظارت بر حسن انجام کار را به عهده داشت همه کارهای اجرایی تحت پوشش شرکت‌های ثبت شده انجام می‌گرفت کمک‌های مالی اعطایی بنیاد به شرکت‌ها هم با واسطه شرکت صنایع الکترونیک ایثار شاهد صورت می‌گرفت 
در ابتدای سال 1370 و همگام با تحولات ایجاد شده در تشکیلات بنیاد مستضعفان در گروه صنایع جانبازان نیز تغییراتی صورت گرفت نام گروه به موسسه صنایع جانبازان تغییر یافته و به معاونت آموزش و اشتغال بنیاد منتقل گردید در پی این تحولات‌رای موسسه‌ساب‌های بانکی افتتاح شده و ارتباط مالی میان بنیاد و شرکت‌ها مستقیما برعهده موسسه ‌قرارداده شد‌علاوه بر‌این موسسه‌ در چند‌بخش‌راسا کارهایی را به عهده گرفت

فهرست مطالب
مقدمه
تاریخچه
فصل اول 
چگونه لحیم کاری کنیم؟
آماده شدن برای لحیم کاری
آب بندی سر هویه
تعویض سر هویه
فصل دوم 
کاربرد لحیم کاری در الکترونیک
هویه
انواع سیم لحیم
روغن لحیم
قلع کش مکنده
دم باریک
سیم چین ظریف
اسفنج خیس
آموزش لحیم کاری
روش‌های صنعتی
فصل سوم 
تلویزیون
نمای ظاهری تلویزیون رنگی پارس
طبقات تلویزیون رنگی پارس
ترانزیستور تریستور ترلیاک دست آنها
مرول فیرز الکترونیک و تعمیر آن
مرول اسیلاتور افقی
تعمیر طبقه عمودی
تعمیر مرول تیربز و IF تصویر
تعمیر طبقه صوت
تنظیمات تلویزیون رنگی پارس
یدک و حلقه‌های آن
تنظیم همگرایی یدک

کارآموزی لحیم کاری

   
   

دانلود فایل


گزارش کارآموزی دانشگاه آزاد


این گزارش کارآموزی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است و همچنین آماده پرینت می باشد

موضوع :  گزارش کارآموزی کامپیوتر در دانشگاه آزاد واحد بیضا

شریح کلی از نحوة کار وظایف و مسئولیت‌های کارآموزی در محل کارآموزی و ارائه لیستی از عناوین کارهای انجام شده توسط دانشجو
وظایف انجام شده در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیضاء به شرح زیر می باشد
1- آشنایی با سخت افزارو لوازم جانبی
2- اسمبل کردن کامپیوتر
 آزمون آموخته‌ ها نتایج و پیشنهادات 
گزارش کار کارآموز
1- آشنایی با سخت افزارو لوازم جانبی
سخت افزار شامل کلیه قطعات کامپیوتر می باشد از قبیل
1- مادر بورد 2- CPU 3 کیس و پاور 4- فلاپی دیسک 5- هارد دیسک 6- سی دی رام 7- کارت صدا 8- کارت فکس مودم 9- کارت گرافیک 10- کی بورد 11- مانیتور 12- ماوس 13- پلاتر 14- پرینتر 15- کارت شبکه 16- کارت TV17- کارت I/O 18- قلم نوری 19- RAM 20 رسیور کارت 21- اسکنر
آشنایی با قطعات سخت افزاری
مادر بورد یا برد اصلی کامپیوتر Main Board , Mother Board بردی است که کلیه بردهای کامپیوتر روی آن نصب می شوند بر روی آن محلهایی برای اتصال یا قرار گرفتن کارتهای مختلف‘ کابلهای مختلف و سی پی یو قرار دارد ابعادی حدود 25*30 سانتی متر دارد چند مدل رایج آن عبارتند از GIGA ATC 7010 Asus و  جزء اصلی ترین بردها محسوب می گردد نوع سی پی یو و ایرادهایش مستقیما روی نحوه کاردکرد سیستم تاثیر می گذارد و کوچکترین ایراد آن باعث عدم کارکرد کامپیوتر می گردد
مادر برد قسمتهای روی برد به شرح زیر می باشد
1- سوکت مخصوص CPU که در مادر بردهای 486 و پنتیوم به صورت مربع بوده ولی در پنتیوم 2 به صورت کارتی می باشد نوع سوراخهای سوکتهای 486 موازی بوده و در سوکتهای پنتیوم سوراخها به صورت اریب می باشد هر دو دارای ضامنی جهت وصل کامل دارند
2- اسلاتها SLOTیا شیارهای گسترشی توانایی مادربرد را گسترش میدهند اسلاتها به سه صورت می باشند آیزا AISA- پی سی آیPCI - ای جی پی AGPکه به ترتیب سریعتر و جدیدتر می باشند اسلاتها برای نصب انواع بردها یا کارتها روی مادربرد طراحی شده اند

3- ماژولهای رم که جهت نصب رم طراحی شده اند و انواع رم های 4 مگابایت- 16 مگابایت- 32 مگابایت- 64 مگابایت- 128 مگابایت و  در این ماژولهای مخصوص خود نصب می شوند که دارای ضامنی نیز می باشند
4- باطری ساعت و تاریخ این باطری جهت نگهداری ساعت و تاریخ سیستم در مواقعی که کامپیوتر خاموش می باشد گذاشته شده است که به صورت جعبه ای و سکه ای و خازنی قابل تعویض می باشد
5- خروجی کی بورد این خروجی که جهت نصب به صفحه کلید طراحی شده به دو صورت معمولی و PS2می باشد
6- خروجی های ONBOARDبعضی از مادربردها بردها را به صورت روی برد دارند که خروجی این بردها روی مادر برد خواهند بود در روی مادربرد جامپرهایی جهت تنظیم ولتاژ و سرعت و نوع سی پی یو وجود دارد که حتما باید تنظیم شود چرا که در غیر اینصورت ممکن است به سی پی یو آسیب برساند یکسری جامپرها در مادر برد دیده می شود که به کیس وصل می شود جهت نمایش وضعیت روشن و خاموش بودن LED های روی کیس و کی بورد می باشد جعبه مادر بورد معمولا شامل یک کابل IDEجهت اتصال به هارد درایو و یک کابل روبان برای اتصال به فلاپی درایو می باشد یک سی دی شامل درایورهای چیپ ست مادر بورد که در صورت داشتن کارت صدا و کارت گرافیک و کارت LANبه صورت ONBOARD دارای درایورهای آنها نیز خواهد بود مادربوردها مجموعه وسیعی از کانکتورها را در پنل I/Oفراهم می کنند به عنوان مثال در مادربورد EPoX 8RDA ازچپ به راست داریم کانکتور داخل رنگ آبی کمرنگ یک کانکتور ماوس PS/2می باشد کانکتور داخل رنگ ارغوانی یک کانکتور کی بورد PS/2 می باشد دو کانکتور داخل رنگ سبز کانکتورهای USB 20 می باشند کانکتور داخل رنگ قرمز کانکتور پورت پارالل موازی می باشدLPT دو کانکتور داخل رنگ زرد کانکتورهای پورت سریال COM1,COM2 هستند کانکتور داخل رنگ نارنجی کانکتور RJ45 LANمی باشد دو کانکتور داخل رنگ سبز دو کانکتور اضافی USB 20می باشند کانکتور داخل رنگ صورتی برای میکروفن می باشد کانکتور داخل رنگ آبی کانکتور خط ورودی کارت صدای BUILT INو کانکتور داخل رنگ سبز کانکتور خط خروجی کارت صدای BUILT INمی باشد اتصال وسایل از طریق کانکتور USBبه خاطر راحتی در استفاده روز به روز گسترش پیدا می کند و از آنجا که وسایل به صورت گردان می توانند به همدیگر زنجیره ای وصل شوند بنابراین کانکتورهای USBتمام شدنی نیستند اما استفاده از یک پرینتر یا سیستم BACK UPدرایو نوار در پورت پارالل غیر معمول نیست یا اینکه کانکتورهای PS/2کی بورد و ماوس جهت استفاده کی بورد و ماوس کانکتورهای روی پنل I/Oهنگامی که مادربورد نصب می شود از پشت کیس کامپیوتر برآمدگی دارند بنابراین این کانکتورها بدون باز کردن کیس کامپیوتر قابل دسترسی هستند برای کارآیی بهتر سی دی رایتر و هارددرایو نباید روی یک IDE نصب شوند جعبه مادربورد شامل یک کابل IDEاست بنابراین یک کابل IDEدیگر باید جداگانه خریده شود در شکل زیر یک کابل IDEبا طول 18 اینچ استاندارد با کیفیت بالا-BELKIN- دیده می شود کانکتورهای کابل جهت نشان دادن محل اتصال هر کدام رنگهای متفاوتی را دارند آبی برای مادربورد- سیاه برای وسیله MASTER IDEو خاکستری برای وسیله SLAVE IDE
CPU
ریزپردازنده یا میکرو پروسسور ریزپردازنده واحد پردازش مرکزی یا مغز رایانه می باشد این بخش مدار الکترونیکی بسیار گسترده و پیچیده ای می باشد که دستورات برنامه های ذخیره شده را انجام می دهد جنس این قطعه کوچک تراشه نیمه رسانا است CPUشامل مدارهای فشرده می باشد و تمامی عملیات یک میکرو رایانه را کنترل می کند تمام رایانه ها شخصی دستی و دارای ریزپردازنده می باشند نوع ریزپردازنده در یک رایانه می تواند متفاوت باشد اما تمام آنها عملیات یکسانی انجام می دهند
 نسل های پردازنده ها
مهم ترین عامل شناسایی پردازنده ها نوع آنها می باشد که با شماره و یا نام اختصاصی مشخص می شود از بین پردازنده های تولید شده نوع اینتل و موتورولا متداولتر از بقیه هستند موتورولا پردازنده خود را به صورت ۸۶xxxیا نام اختصاصی و اینتل به صورت ۸۰x86یا نام اختصاصی خود به بازار معرفی نمودند بدین صورت xمی تواند یک عدد دلخواه یک رقمی باشد که هر چه مقدار آن بیشتر باشد در نتیجه رقم آن بزرگ تر بوده و پردازنده جدید تر سریعتر و کاراتر می باشد قبل از پردازنده پنتیوم پردازنده ها یک شماره ۵رقمی داشتند که دو رقم سمت چپ معمولاً نام پردازنده و سه رقم سمت راست نسل پردازنده رامشخص می کنند برخی سازندگان دیگر به جای شماره از نام های اختصاصی مانند K5و K6استفاده می نمودند
مدل پردازنده
هر کدام از نسل های مختلف پردازنده ها دارای انواع متفاوتی می باشند که برای کارهای خاصی ساخته شده اند به عنوان مثال پردازنده های ۸۰۴۸۶داری انواع SX- SLC- DX- DX2- DX3- DX4- DX5 می باشد که در آن DXاولین پردازنده با یک کمک پردازنده است که دارای ۸کیلوبایت حافظه زمان اولیه می باشد و سرعت آن۵۰برابر ۸۰۸۸است در صورتی که SXفاقد کمک پردازنده می باشد نسل پنجم پردازنده اینتل دارای مدل های کلاسیک MMX می باشد نسل ششم پردازنده اینتل دارای مدل های IIT,II ,PRO Celeron هستند نسل هفتم پردازنده های اینتل دارای مدل های ایتانیوم ۶۴بیتی با سرعت یک گیگاهرتز می باشد
سرعت پردازنده
یکی از مواردی که مستقیاً روی کارآیی پردازنده اثر می گذارد سرعت آن است که معمولاً بر روی آن نوشته می شود هر چه پردازنده سریعتر باشد اطلاعات را سریعتر پردازش می کند سرعت پردازنده ها بر حسب مگاهرتز بیان می شود و یک مگاهرتز معادل یک میلیون چرخه در ثانیه است بعضی تولید کنندگان سرعتی که بر روی پردازنده می نویسند واقعی نیست بلکه آنها توانمندی پردازنده در مقابل اینتل را می سنجند و به آن سرعت معادل پنتیوم می گویند عوامل مؤثر در کارآیی پردازنده فرکانس ساعت یا سرعت ساعت است که معمولاً به دو صورت می باشد ۱- سرعت ساعت داخلی در این حالت پردازنده عملیات داخلی خود را براساس این ساعت انجام می دهد این سرعت برابر سرعتی است که بر روی پردازنده ذکر شده است در هنگام فروش نیز این سرعت را معرفی می کنند مانندP4/22Ghz
۲-سرعت ساعت خارجی سرعت گذرگاه سیستم این سرعت درواقع مدار الکترونیکی است که خارج از تراشه قرار دارد و به پایه های مربوط به ساعت وصل می شود اطلاعات خارج از پردازنده مانند اطلاعات حافظه اصلی رایانه بر این اساس سنجیده می شود ولتاژ پردازنده در ابتدای ساخت پردازنده ها از ولتاژ ۵ولتی به صورت استاندارد استفاده می شد اما پس از ورود پردازنده های ۴۸۶دی ایکس ۴ و پنتیوم از ولتاژهای پایین تر مانند ۸/۲و ۳/۳نیز استفاده می شود
RAM
 معروفترین حافظه مورد استفاده کامپیوتر است  به این وسیله از انجایی که دستیابی به سلول های حافظه آن بلافاصله قابل دسترسی هست random accessمیگویند نقطه مقابل RAMرا Serial Access Memory SAM مینامند همانطور که از نامش پیداست دیتاها را بصورت سریال مانند نوار کاست نگهداری میکند  در SAMاگر دیتایی در دسترس نباشد کلیه دیتاها چک میشوند تا به دیتای مورد نظر برسد  کاربرد SAMدر حافظه بصورت بافر بیشتر مورد استفاده است  اما در RAMدر هر لحظه ای که بخواهید میتوانید به دیتای مورد نظر دسترسی داشته باشید  در این مقاله سعی میکنم تمامی چیزهایی که لازمست تا بدانید 
گزارش کارآموزی  دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیضاء

فهرست مطالب

فصل اول
آشنایی کلی با مکان کارآموزی
مشخصات کلی محل کارآموزی
دانشگاه آزاد اسلامی واقع در شهرستان بیضاء که در سال 1381 تاسیس گردیده که تقریبا 900 نفر دانشجو در این واحد دانشگاهی در حال تحصیل می باشند

فصل دوم
ارزیابی بخشهای مرتبط با رشته علمی کارآموزی
شریح کلی از نحوه کار وظایف و مسئولیت‌های کارآموزی در محل کارآموزی و ارائه لیستی از عناوین کارهای انجام شده توسط دانشجو
وظایف انجام شده در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیضاء به شرح زیر می باشد
1- آشنایی با سخت افزارو لوازم جانبی
2- اسمبل کردن کامپیوتر

فصل سوم
آزمون آموخته‌ ها نتایج و پیشنهادات

گزارش کارآموزی پالایشگاه شرکت نفت


موضوع : گزارش کارآموزی کامپیوتر در پالایشگاه شرکت نفت شیراز

به طور کلی درباره تاثیر ورود فناوری اطلاعات و ارتباطات در حوزه تعلیم وتربیت دو دیدگاه وجود دارد در این‏باره می‌توان به گستره‌ای از آراء اشاره کرد که همه آنها به این نکته قائلند که : اثر فناوری‌های جدید بر آموزش و پرورش ، تدریجی است و این اثر سبب می‌شود که آموزش به شیوه سنتی به گونه‌ای کارآمدتر انجام شود . بر این اساس ICT باعث تسریع اطلاعات در آموزش و پرورش می‌شود. ( رویکرد اصلاح‌گرا ) در کنار این رویکرد ، رویکرد دیگری وجود دارد که معتقد به تحول‏زایی ICT در آموزش و پرورش بوده و بر این باور است که فناوریهای جدید، ابزارها و حتی اهداف تعلیم و تربیت را به صورت اساسی تغییر داده و آنها را متحول می‌کند ( رویکرد تحول گرا )2. از جمله کسانی که دیدگاه اصلاح‌گرانه ICT را پذیرفته‌اند ، می‌توان به ماسون 3 اشاره کرد . او تاریخ شکل‌گیری فناوری جدید را تاریخ یک انقلاب ناکام می‌داند و ایده تحول بنیادی آموزش و پرورش بر اثر فناوری‌های جدید را رد می‌کند . به عبارت دیگر او معتقد است که فناوریهای جدید فرایند تعلیم وتربیت را تسریع می‌کند و نه متحول . در مقابل راست4 در دیدگاه تحول‌گرانه خود ، معتقد است که فناوری اطلاعات و ارتباطات بر مرزهای ساختاری نظام آموزشی سنتی فائق آمده است . در این رابطه بیگم و گرین5 نیز معتقدند که ورود فناوری جدید به مدارس و محیطهای آموزشی ، صرفاً منجر به کارآمد کردن روش انتقال دانش نشده ، بلکه موجب خلق زمینه‌های جدید اجتماعی ( و اطلاعاتی ) برای یادگیری شده است. همچنین رزنیک به سه دیدگاه درباره اینترنت (بعنوان جزئی از فناوری اطلاعات و ارتباطات) اشاره می‎کند1: به زعم او عده‎ای اینترنت را به عنوان یک راه و روش جدیدی برای آموزش می‎دانند. (در اینجا با تأکید بر رویکرد تحول گرایی ICI در آموزش و پرورش، اعتقاد بر اینست که اینترنت، فرایند آموزش را متحول کرده و اهداف آموزشی و متناسب با آن روشهای آموزش را تغییر می‎دهد
عده‎ای دیگر اینترنت را بعنوان یک پایگاه اطلاعاتی وسیع می‎دانند که برای دانش‎آموزان فرصت کشف کردن را فراهم می‎آورد. (این دیدگاه با تأکید بر دو رویکرد تحول‏گرانه و اصلاح‏گرانه ICI در آموزش و پرورش، اینترنت را ابزاری می‎داند که بوسیله آن دانش‎آموزان امکان خودآموزی و خودمحوری2را به دست می‎آورد و در نتیجه آن امکان کشف پدیده‎های علمی،برای آنها فراهم می‎شود
عده‎ای نیز آنرا بعنوان یک رسانه جدید می‎بینند که فرصت جدید را برای دانش‎آموزان به منظور بحث و گفتگو، مشارکت و همکاری بر روی ساخت‎ها و موضوعات علمی فراهم می‎آورد. (این دیدگاه با تأکید بر رویکرد اصلاح گرانه ICI در آموزش و پرورش، معتقد بر اینست که اینترنت، سبب می‎شود که آموزش به همان شیوه سنتی ولی با ابزاری جدید که فرصت‎های مناسب‎تری را برای دانش‎آموزان فراهم می‎کند، انجام پذیرد.) (Resnick,1996) بنابر آنچه گفته شد، توجه به این نکته حائز اهمیت است که در جهان امروز و با وضعیتی که بر اثر حرکت بسوی دهکده جهانی3 بوجود آمده است ، دیگر رویه‌های سنتی انتقال دانش از طریق متن ،‌ ورقه ، تمرین و مانند آنها نمی‌تواند توجه جوانانی را که در جهان اشباع شده از رسانه‌ها بسر می‌برند را به خود معطوف کند . به نظر ضروری می‌رسد که عناصر اصلی نظامهای آموزشی بویژه معلمان در معرض تحولات آموزشی متناسب با پیشرفتهای جهان امروز قرار گیرند و آگاهی بیشتری از قابلیت فناوری‌های جدید بیابند و به موازات آن راهبردهایی طرح شود که به ورود فناوری‌های جدید به کلاسها و محیطهای آموزشی، منجر به آموزش و یادگیری بهتر شود . و در عمل باعث شود که نقش معلم به عنوان منبع قدرت که اطلاعات در انحصار اوست از بین برود . و نقش او از ناشر اطلاعات به نقش تسهیل‌کننده فرایند کسب اطلاعات تغییر یابد

فهرست مطالب

پیشگفتار ۲
مقدمه ۳
میزان رضایت دانشجو از این دوره ۴
فصل اول ۵
 آشنایی کلی با مکان کارآموزی  ۵
فصل دوم ۱۳
ارزیابی بخشهای مرتبط با رشته علمی کارآموزی  ۱۳
وظایف انجام شده در شرکت کامپیوتری تراشه افزار پارسه  به شرح زیر می باشد ۱۴
فصل سوم ۱۵
آزمون آموخته‌ ها، نتایج و پیشنهادات  ۱۵
فصل اول آشنایی با سخت افزارو لوازم جانبی ۱۶
آشنایی با قطعات سخت افزاری ۱۶
مادر بردقسمتهای روی برد به شرح زیر می باشد۱۷
مادربردهای DDR19
نسل های پردازنده ها ۲۰
سرعت پردازنده ۲۱
انواع رم های متداول ۲۴
کارت گرافیک یا VGA25
کارت صدا یا Sound Card 27
کارت فکس مودم Fax-Modem27
Hard Disk29
Floppy Drive30
نمایشگر یا Monitor33
صفحه کلیدkeyboard و ماوسmouse33
پرینتر یا چاپگرPrinter34
کارت TV34
قلم نوری۳۵
اسکنرScaner35
پلاتر۳۵
جعبه کامپیوترCase و Power35
UPS 38
فصل دوم اسمبل کردن  کامپیوتر ۳۹
مراحل اسمبل کردن۴۰
۱- مطالعه کتابچه مادربورد۴۰
۲- نصب CPU41
3- نصب حافظه۴۲
۴- محکم کردن مادربورد در داخل کیس۴۳
۵- تست اول۴۵ 
۶- نصب وسایل ذخیره سازی۴۶
۷- اتصال کابلهای Data و Power47
8- نصب کارتهای expansion49
9- تست اصلی۵۰
۱۰- روشن کردن کامپیوتر و نصب سیستم عامل۵۱
فصل سوم شبکه کامپیوتری ۵۳
بخش اول تاریخچه  TCP/IP 54
تاریخچه  TCP/IP 54
2-1 تعریف TCP/IP 55
بخش دوم طراحی شبکه ها واصول لایه بندی ۵۶
بخش سوم آشنایی بیشتر با مفهوم IP 59
بخش چهارم مسیریابی TCP/IP 62
بخش پنجم پروتکلهای کمکی درTCP/IP 64
فصل چهارم آشنایی با فناوری اطلاعات ۶۶
اهمیت فناوری اطلاعات و ارتباطات ۶۷
رویکردها ۶۹
تاثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات در برنامه درسی ۷۳
برنامه‎ریز آموزشی برای ادغام فنآوری‎ اطلاعات و ارتباطات در برنامه‎ریزی درسی به سه نوع فعالیت می‎پردازد  ۷۵
ویژگیهای برنامه درسی که با فناوری اطلاعات و ارتباطات آمیخته شده است ۷۷
فنآوری تدریس بعنوان بخشی از برنامه‎ درسی ۷۹
فنآوری نوین تدریس فنآوری سنتی تدریس ۸۰


دانلود فایل


گزارش کارآموزی نحوه پرداخت انواع وام به پرسنل

این گزارش کارآموزی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است و همچنین آماده پرینت می باشد

موضوع : گزارش کارآموزی نحوه پرداخت انواع وام به پرسنل و چگونگی اعمال حساب آن ها

امروزه در اکثر سازمانها و شرکتهای دولتی و غیر دولتی برای رفاه حال کارمندان و حل مشکل نقدینگی آنها  ایجاد انگیزه کاری و حفظ نیروی کارآمد و جذب نیروهای متخصص تسهیلاتی مانند وام برای آنها در نظر می گیرند که هر شخص با توجه به نیاز خود نسبت به اخذ آن که انواع مختلفی در هر سازمان و شرکت دولتی و غیر دولتی دارد اقدام می نماید که شامل وام خرید و احداث مسکن  وام خودرو  وام تلفن همراه  وام ازدواج و ودیعه مسکن  وام رفاه وام لیزینگ خودرو و وام ازدواج می باشد که هر یک از این نوع وام ها شرایط خاص و مدارک و مستندات مربوط و میزان حداقل و حداکثر مبلغ و مدت زمان پرداخت و سایر شرایط را دارا می باشد  البته شایان ذکر است که نحوه استرداد هر یک از انواع وامها به کارمندان  به میزان مبلغ دریافتی آنها از سازمان یا شرکت بستگی دارد یعنی باید 3/1 جمع حقوق و مزایا قبل از کسورات برای کارمند باقی بماند  برای روشن شدن این مطلب وام مسکن که 000/ 000/ 30 ریال است اگر فرد وام مسکن درخواست کند بهره وام را اول حساب میکنند که 000/ 050/ 3 ریال میشود  هر قسط آن هم 000/ 550 ریال  1+مدت  × نرخ ×اصل وام تقسیم بر 400/2 و اگر پرداختی بعد از کسورات 000/500/1 ریال باشد میزان هر قسط از میزان مبلغ پرداختی بعد از کسورات 000/500/1 ریال باشد میزان هر قسط از میزان مبلغ پرداختی بعد از کسورات کمتر میشود که مبلغ ان 000/950 ریال است در صورتی که اگر جمع حقوق و مزایا قبل از کسورات را در 3 تقسیم کنیم مبلغ آن میشود 333/833 
ملاحظه میشود که فرد توانایی پرداخت وام را  دارد ولی اگر این میزان بیشتر شود به جای اینکه به فرد 000/000/30 ریال وام بدهند مبلغ کمتری وام به وی می دهند به میزانی که بعد از محاسبات مربوطه 3/1 حقوق فرد باقی بماند و این مورد در تمامی وامها صدق می کند به غیر از وام رفاه به علت اینکه مبلغ وام رفاه  000/000/4ریال  مبلغ ناچیزی در سازمان محسوب میشود و دارای این شرایط نمی باشد  وام رفاه وامی است که به دفعات مکرر بنا به درخواست کارمند و در صورتی که وام قبلی اش را کاملاً تصیفه کرده باشد ارائه میشود ولی در مورد وامهای دیگر به این صورت نیست یعنی فقط یک بار به کارمند داده میشود و به علت سقف ریالی بالا حتماً باید فرد کارمند ضامن داشته باشد نکات دیگری که وامهای با سقف ریالی بالا دارند این است که در مورد وام مسکن و وام مسکن ازدواج فردی که مسکن ندارد حق استفاده از این وام را دارد حتی اگر در خانه سازمانی سکونت داشته باشد باید تعهد دهد که خانه سازمانی را بعد از خانه دار شدن تحویل و در وام مسکن ازدواج فردی که قصد ازدواج دارد وام به آن تعلق می گیرد و یا در وام ازدواج هم همین طور فردی که قصد ازدواج دارد و ازدواج اولش است یعنی به فردی که در شرف ازدواج دوم است وام ازدواج و حتی وام ودیعه مسکن ازدواج تعلق نمی‌گیرد نکته ای که حائز اهمیت است این است که وام ازدواج به زن و شوهری که هر دوی آنها در سازمان کارمند هستند به هر دوی آنها وام تعلق می گیرد اما وام ودیعه مسکن ازدواج و وام خودرو و وام مسکن و وام لیزینگ فقط به یک نفر آنها تعلق می گیرد  
در مورد ثبت وام‌های مذکور سازمان اتکا  از سیستم همکاران سیستم استفاده می‌کند و مانند همه سازمانهای دیگر حساب کل  معین و تفضیلی در سند حسابداری استفاده می‌کند و به دلیل اینکه شرکتهای روغن و شرکت مزرعه نمونه و شرکت نساجی فخر و شرکت فروشگاهها که از شرکتهای تابعه سازمان می باشند سازمان در ثبت های مربوطه از حساب فی ما بین استفاده می کند سقف ریالی وامها در سازمان اتکا به شرح زیر است
1- وام خرید و احداث مسکن 000/000/10 ریال که مدت باز پرداخت وام بنا به درخواست کارمند  برای مثال اگر کارمند 000/000/10ریال کمتر وام درخواست کره و یا بیشتر   فرق می کند که همه ماهه از حقوق وام گیرنده کسر می شود

فهرست مطالب
چکیده 1
فصل  اول
تاریخچه فعالیت سازمان اتکاء   6
معاونت مالی  6
مدیریت حسابداری مرکز 6
فعالیت اصلی مدیریت حسابداری مرکز 6
مبنای تهیه صورتهای مالی 8
موجودی جنسی 8
دارای ثابت مشهود 8
محصولات تولیدی 8
چارت سازمانی  10
فصل  دوم
دایره وام  13
وظایف دایره وام 13
سیکل پرداخت وام در سازمان اتکا 13
شرایط عمومی برای کلیه وامها 14
مراحل ثبت حسابداری وامها عمومی 15
فصل  سوم
نحوه پرداخت وام خرید و احداث مسکن 17
مقررات کلی وام 17
شرایط وام گیرندگان 19
مدت باز پرداخت وام 19
روش اجرا 21
سند حسابداری
نحوه پرداخت وام خودرو 26
اهداف وام خودرو 26
منظور از وام خودرو 28
مقررات کلی وام خودرو 30
ارزیابی و نظارت 32
شرایط وام گیرنده 32
سند حسابداری
نحوه پرداخت وام تلفن همراه وام ویژه 35
علت پرداخت وام تلفن همراه 35
مقررات کلی وام تلفن همراه 35
شرایط وام گیرندگان 37
سند حسابداری
نحوه پرداخت وام رفاه 40
چگونگی پرداخت 40
مقررات کلی وام رفاه 41
شرایط وام گیرنده 42
سند حسابداری
مقررات کلی وام ودیعه مسکن ازدواج 44
شرایط وام گیرندگان 46
سند حسابداری
نحوه پرداخت وام مسکن ازدواج 48
مقررات کلی وام 48
شرایط وام گیرنده 49
سند حسابداری
مدارک لازم 49
نحوه پرداخت وام لیزیپنگ خودرو 50
شرایط اختصاصی وام لیزینگ 50
سند حسابداری
منابع و مآخذ 60
پیوستها


دانلود فایل


گزارش کارآموزی مرکز مخابرات دیجیتال

این گزارش کارآموزی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است و همچنین آماده پرینت می باشد

موضوع : گزارش کارآموزی مرکز مخابرات دیجیتال سلمان

دانشجویان در پایان هر دوره تحصیلی احتیاج به گذراندن یک دوره کارآموزی جهت آشنایی بیشتر با نحوه کار وهمچنین آموزش آموخته های تئوری خود دارندکارآموزی در نحوه یادگیری تاثیر بسیاری دارد به طوریکه بسیاری از دانشجویان در دوره کارآموزی نکاتی را می آموزند که در طول دوره تحصیلی حتی با آن برخورد نکرده اند
اگر دانشجو دوره کارآموزی خود را در مکانی مناسب و با امکانات فراوان بگذارند به طوریکه آن مکان طوری باشد که بتوان از تجربه های افراد متخصص و فنی در زمینه آن شغل استفاده بهینه را کرد خیلی سریعتر وبهتر درباره آینده کاری خود می تواند تصمیم بگیرد و همچنین مواردی را آموزش دیده وتجربه هایی کسب میکند که بعدا در زمینه شغلی که انتخاب می کند برای او مفید می باشد پس باید در زمینه انتخاب مکان کارآموزی و استفاده درست و بهینه از تجربه افراد متخصص در آن مکان دقت داشت
گزارش کارآموزی مرکز مخابرات دیجیتال سلمان

فهرست مطالب
 
پیشگفتار 1

مقدمه 2

میزان رضایت دانشجو از این دوره 3

فصل اول آشنایی کلی با مکان کارآموزی

مشخصات کلی با مکان  کارآموزی 5

فصل دوم  ارزیابی بخشهای مرتبط با رشته علمی کارآموزی 

وظایف انجام شده در درمرکز مخابرات دیجیتال 7

فصل سوم  آزمون آموخته‌ ها، نتایج و پیشنهادات 

گزارش کار کارآموز 9

بخش اول  سیستم های مخابراتی  9

اجزای سیستم مخابراتی  10

تاریخچه مخابرات ایران 12

ساختار سازمانی شرکت مخابرات استان فارس 14

نگاهی به عملکرد مخابرات استان فارس 14

بخش دوم  خدمات مرکز مخابرات سسلمان  20

امور خدماتی و وظایف دیگر مرکز مخابرات سلمان  27

نگاهی اجمالی به مسیر برقراری یک ارتباط 33

سوئیچ های سالن دستگاه مخابرات سلمان  36

بخش سوم  سوئیچ ZTE 40

ساختمان سوییچ  48

پیکر ه بندی راک کنترل 59

پیکره بندی راک های مشترکین 60

بخش چهارم  تمیر و نگهداری سوئیچ ZTE 82

 
       

دانلود فایل