گزارش کارآموزی و مقاله و اقدام پژوهی

پروژه گزارش کارورزی و اقدام پژوهی و تحقیق

گزارش کارآموزی و مقاله و اقدام پژوهی

پروژه گزارش کارورزی و اقدام پژوهی و تحقیق

گزارش کارآموزی پالایشگاه شرکت نفت


موضوع : گزارش کارآموزی کامپیوتر در پالایشگاه شرکت نفت شیراز

به طور کلی درباره تاثیر ورود فناوری اطلاعات و ارتباطات در حوزه تعلیم وتربیت دو دیدگاه وجود دارد در این‏باره می‌توان به گستره‌ای از آراء اشاره کرد که همه آنها به این نکته قائلند که : اثر فناوری‌های جدید بر آموزش و پرورش ، تدریجی است و این اثر سبب می‌شود که آموزش به شیوه سنتی به گونه‌ای کارآمدتر انجام شود . بر این اساس ICT باعث تسریع اطلاعات در آموزش و پرورش می‌شود. ( رویکرد اصلاح‌گرا ) در کنار این رویکرد ، رویکرد دیگری وجود دارد که معتقد به تحول‏زایی ICT در آموزش و پرورش بوده و بر این باور است که فناوریهای جدید، ابزارها و حتی اهداف تعلیم و تربیت را به صورت اساسی تغییر داده و آنها را متحول می‌کند ( رویکرد تحول گرا )2. از جمله کسانی که دیدگاه اصلاح‌گرانه ICT را پذیرفته‌اند ، می‌توان به ماسون 3 اشاره کرد . او تاریخ شکل‌گیری فناوری جدید را تاریخ یک انقلاب ناکام می‌داند و ایده تحول بنیادی آموزش و پرورش بر اثر فناوری‌های جدید را رد می‌کند . به عبارت دیگر او معتقد است که فناوریهای جدید فرایند تعلیم وتربیت را تسریع می‌کند و نه متحول . در مقابل راست4 در دیدگاه تحول‌گرانه خود ، معتقد است که فناوری اطلاعات و ارتباطات بر مرزهای ساختاری نظام آموزشی سنتی فائق آمده است . در این رابطه بیگم و گرین5 نیز معتقدند که ورود فناوری جدید به مدارس و محیطهای آموزشی ، صرفاً منجر به کارآمد کردن روش انتقال دانش نشده ، بلکه موجب خلق زمینه‌های جدید اجتماعی ( و اطلاعاتی ) برای یادگیری شده است. همچنین رزنیک به سه دیدگاه درباره اینترنت (بعنوان جزئی از فناوری اطلاعات و ارتباطات) اشاره می‎کند1: به زعم او عده‎ای اینترنت را به عنوان یک راه و روش جدیدی برای آموزش می‎دانند. (در اینجا با تأکید بر رویکرد تحول گرایی ICI در آموزش و پرورش، اعتقاد بر اینست که اینترنت، فرایند آموزش را متحول کرده و اهداف آموزشی و متناسب با آن روشهای آموزش را تغییر می‎دهد
عده‎ای دیگر اینترنت را بعنوان یک پایگاه اطلاعاتی وسیع می‎دانند که برای دانش‎آموزان فرصت کشف کردن را فراهم می‎آورد. (این دیدگاه با تأکید بر دو رویکرد تحول‏گرانه و اصلاح‏گرانه ICI در آموزش و پرورش، اینترنت را ابزاری می‎داند که بوسیله آن دانش‎آموزان امکان خودآموزی و خودمحوری2را به دست می‎آورد و در نتیجه آن امکان کشف پدیده‎های علمی،برای آنها فراهم می‎شود
عده‎ای نیز آنرا بعنوان یک رسانه جدید می‎بینند که فرصت جدید را برای دانش‎آموزان به منظور بحث و گفتگو، مشارکت و همکاری بر روی ساخت‎ها و موضوعات علمی فراهم می‎آورد. (این دیدگاه با تأکید بر رویکرد اصلاح گرانه ICI در آموزش و پرورش، معتقد بر اینست که اینترنت، سبب می‎شود که آموزش به همان شیوه سنتی ولی با ابزاری جدید که فرصت‎های مناسب‎تری را برای دانش‎آموزان فراهم می‎کند، انجام پذیرد.) (Resnick,1996) بنابر آنچه گفته شد، توجه به این نکته حائز اهمیت است که در جهان امروز و با وضعیتی که بر اثر حرکت بسوی دهکده جهانی3 بوجود آمده است ، دیگر رویه‌های سنتی انتقال دانش از طریق متن ،‌ ورقه ، تمرین و مانند آنها نمی‌تواند توجه جوانانی را که در جهان اشباع شده از رسانه‌ها بسر می‌برند را به خود معطوف کند . به نظر ضروری می‌رسد که عناصر اصلی نظامهای آموزشی بویژه معلمان در معرض تحولات آموزشی متناسب با پیشرفتهای جهان امروز قرار گیرند و آگاهی بیشتری از قابلیت فناوری‌های جدید بیابند و به موازات آن راهبردهایی طرح شود که به ورود فناوری‌های جدید به کلاسها و محیطهای آموزشی، منجر به آموزش و یادگیری بهتر شود . و در عمل باعث شود که نقش معلم به عنوان منبع قدرت که اطلاعات در انحصار اوست از بین برود . و نقش او از ناشر اطلاعات به نقش تسهیل‌کننده فرایند کسب اطلاعات تغییر یابد

فهرست مطالب

پیشگفتار ۲
مقدمه ۳
میزان رضایت دانشجو از این دوره ۴
فصل اول ۵
 آشنایی کلی با مکان کارآموزی  ۵
فصل دوم ۱۳
ارزیابی بخشهای مرتبط با رشته علمی کارآموزی  ۱۳
وظایف انجام شده در شرکت کامپیوتری تراشه افزار پارسه  به شرح زیر می باشد ۱۴
فصل سوم ۱۵
آزمون آموخته‌ ها، نتایج و پیشنهادات  ۱۵
فصل اول آشنایی با سخت افزارو لوازم جانبی ۱۶
آشنایی با قطعات سخت افزاری ۱۶
مادر بردقسمتهای روی برد به شرح زیر می باشد۱۷
مادربردهای DDR19
نسل های پردازنده ها ۲۰
سرعت پردازنده ۲۱
انواع رم های متداول ۲۴
کارت گرافیک یا VGA25
کارت صدا یا Sound Card 27
کارت فکس مودم Fax-Modem27
Hard Disk29
Floppy Drive30
نمایشگر یا Monitor33
صفحه کلیدkeyboard و ماوسmouse33
پرینتر یا چاپگرPrinter34
کارت TV34
قلم نوری۳۵
اسکنرScaner35
پلاتر۳۵
جعبه کامپیوترCase و Power35
UPS 38
فصل دوم اسمبل کردن  کامپیوتر ۳۹
مراحل اسمبل کردن۴۰
۱- مطالعه کتابچه مادربورد۴۰
۲- نصب CPU41
3- نصب حافظه۴۲
۴- محکم کردن مادربورد در داخل کیس۴۳
۵- تست اول۴۵ 
۶- نصب وسایل ذخیره سازی۴۶
۷- اتصال کابلهای Data و Power47
8- نصب کارتهای expansion49
9- تست اصلی۵۰
۱۰- روشن کردن کامپیوتر و نصب سیستم عامل۵۱
فصل سوم شبکه کامپیوتری ۵۳
بخش اول تاریخچه  TCP/IP 54
تاریخچه  TCP/IP 54
2-1 تعریف TCP/IP 55
بخش دوم طراحی شبکه ها واصول لایه بندی ۵۶
بخش سوم آشنایی بیشتر با مفهوم IP 59
بخش چهارم مسیریابی TCP/IP 62
بخش پنجم پروتکلهای کمکی درTCP/IP 64
فصل چهارم آشنایی با فناوری اطلاعات ۶۶
اهمیت فناوری اطلاعات و ارتباطات ۶۷
رویکردها ۶۹
تاثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات در برنامه درسی ۷۳
برنامه‎ریز آموزشی برای ادغام فنآوری‎ اطلاعات و ارتباطات در برنامه‎ریزی درسی به سه نوع فعالیت می‎پردازد  ۷۵
ویژگیهای برنامه درسی که با فناوری اطلاعات و ارتباطات آمیخته شده است ۷۷
فنآوری تدریس بعنوان بخشی از برنامه‎ درسی ۷۹
فنآوری نوین تدریس فنآوری سنتی تدریس ۸۰


دانلود فایل


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.